Pasang Iklan MURAH!
News Update :

Stephan El Shaarawy Lebih Subur Daripada Zlatan Ibrahimovic

Monday, November 19, 2012

Gol El Shaarawy awal musim ini ternyata lebih banyak daripada gol yang dicetak Ibrahimovic dengan jumlah pertandingan yang sama pada musim 2010/2011 dan 2011/2012.

http://stephan-elshaarawy.blogspot.com/2012/11/stephan-el-shaarawy-lebih-subur.html

Fakta mengejutkan diungkapkan The Gazzetta dello Sport hari ini. Koran olahraga ternama di Italia itu menyatakan gol yang dicetak Stephan El Shaarawy musim ini ternyata lebih banyak daripada gol yang dicetak Zlatan Ibrahimovic dengan jumlah pertandingan yang sama pada musim 2010/2011 dan musim 2011/2012.

Dua gol yang dicetak El Shaarawy melawan Napoli membuat perolehan golnya menjadi 10 gol dalam 13 pertandingan. Perolehan tersebut juga kian mengokohkannya sebagai pencetak gol terbanyak Serie A [capocannoniere] sejauh ini.

Sementara itu pada 13 pertandingan pertamanya di musim 2010/2011, musim dimana Milan meraih Scudetto, Ibra hanya sanggup mencetak tujuh gol. Sedangkan musim selanjutnya, dimana Milan meraih peringkat kedua, bomber asal Swedia itu mencetak delapan gol.

Kepindahan Ibrahimovic ke Paris Saint-Germain awal musim ini secara tidak langsung memberi jalan kepada El Shaarawy menembus skuat inti Milan. Kesuburan bomber keturunan Mesir itu juga sedikit menjadi pelipur lara para fans AC Milan yang melihat tim kesayangannya hanya berada di posisi ke-12 klasemen sementara Serie A.

sumber : goal.com
Share this Article on :

1 comments:

Unknown said...

lebih subur krna msi mmuda heheh komen back ya

Post a Comment

 
© Copyright Stephan El Shaarawy 2010 -2011 | Design by BenMuha Go Blog | Published by Borneo Templates | Powered by Blogger.com.